Fotbolls match!!

Dottern hade fotbollsmatch i söndags och jag var där och testade kameran. Allt annat än nöjd blev jag.
Fa..... det är inte lätt. Fick inga bra bilder alls utan frös bara fingrarna av mig. Testade lite olika inställningar på kameran men icke sa nicka att det blev bra. Kom fram till att bäst blev det med sportprogrammet. Det var ju inte det jag ville använda men men. Här kommer i alla fall några kassa bilder.
Kom fram till att jag ska nog testa lite lugnare motiv tills man kommit in i hur kameran funkar.

image452
Som ni ser oskärpa i bilden men jag tyckte dock att den är lite fräck. (oskärpan är pga föremålen som sprang som galningar) Har bara lagt till ram i Photoshop inte trixat med bilden. Det är dottern i mål.

image454
Oskärpa här också men gillar den också. Det är inte lätt att vara tillräckligt snabb när tjejerna springer så fort. Tycker det ser lite kul ut när det trixas med bollen.
Samma här bara ram tillagd. Ser att jag skulle kunna göra den lite mörkare upptill. Nåja det får bli en annan gång. Jag håller ju på att lär mig än. Som sagt så är det av misstagen man lär sig, inte sant?

image455
Denna har jag beskurit lite och även här ram runt. Ändrade något lite i färgerna.
Ser ni så lugn dottern är?? Så kommer motståndaren springade som en galning.
Matchen slutade 5-2 till BK Olympic som är dotterns lag. De spelade mot Vellinge som en gång i tiden var det lag dottern var med i. Så de var "taggade" till tänderna och skulla bara vinna.

Nu ska jag gå ut och testa lite lugnare motiv och se ifall det kan bli något bra att visa här. Känner ju att jag måste ju visa något bra också.

Tjingeling alla.
/Monica

Kommentarer
Postat av: Johndehlin

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-04-21 @ 09:12:25
URL: http://johndehlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0